Roseta Mauri

VII Premi Internacional de Dansa Roseta Mauri 2015

Jurat


  • Brigitte Lefèvre

    Directora del Ballet de l’Ópera de París
    Brigitte Lefèvre ingressà a l’escola de l’Òpera de París als vuit anys i entrà al ballet als setze. Durant els anys que va ballar a l’Òpera, a part de ballar les principals obres clàssiques, també va actuar en ballets de George Balanchine, Roland Petit, Maurice Béjart o de Gene Kelly. Al 1970 va crear la seva primera coreografia,Mikrocosmos (amb música de Bártok). Deixà l’Òpera el 1972 per fundar el Théâtre du Silence amb Jacques Garnier. Situat a La Rochelle, entre el 1974 i el 1985, aquesta va ser una de les primers companyies de França amb una seu regional.

    Després d’haver assumit diferents càrrecs importants des del 1985, l’agost del 1995, va ser nomenada directora del Ballet de l’Òpera de París. Des de llavors, Brigitte Lefèvre ha establert un repertori viu rimant no sols amb el passat i el present, sinó també amb el futur. Reservant un lloc epecial per a les obres tradicionals i els grans ballets clàssics, ha inclós regulament en la temporada de l’Òpera de París obres que han marcat el segle XX. Entre altres responsabilitats, actualment encara és Vicepresidenta del Conservatori Nacional Superior de Música i Dansa de París.


  • Henning Albrechtsen

    Professor de dansa clàssica
    Henning Albrechtsen entrà al Reial Ballet Danés el 1985, on va ballar gran varietat de rols solistes i principals en obres del repertori clàssic i neoclàssic – de Bournonville a Balanchine. Ha estat professor de l’escola del Reial Ballet Danès des del 1997. L’any 2000 va ser nomenat sotsdirector del RDB, un càrrec que va mantenir fins el 2007. Aquest mateix any es va formar en el programa de formació de professorat per exballarins professionals a l’escola del Ballet Nacional del Canadà. Completat el curs, el 2008, va ser convidat a tornar a l’escola del Reial Ballet Danès com a professor a temps complet. Henning Albrechtsen ha impartit classes a diverses escoles de tot el món, entre d’altres a l’escola del Ballet Nacional de Cuba o del Ballet Nacional de Canadà. A més, també ha ensenyat la tècnica Bournonville a Australia, Japó, Mèxico, Suècia, Noruega o Espanya.

  • Giorgio Mancini

    Director i coreògraf de GM Ballet

    Giorgio Mancini es formà a l’Accademia Nazionale di danza de Roma i a continuació a l’escola Mudra de Maurice Béjart. Amb una carrera brillant carrera com a ballarí del Ballet du XX Siècle i del Béjart Ballet Lausanne, Mancini va ser nomenat director del Ballet du Grand Théâtre de Genève, on també havia ballat. Nou anys després, pren la direcció de la companyia MaggioDanza a Florència, fins que el 2007 es dedica a la coreografia com a freelance internacional.

    L’agost de 2011, Giorgio Mancini crea la seva pròpia companyia de dansa, el GM Ballet. Del juny de 2013 a l’abril de 2014, va reprendre la direcció artística de MaggioDanza.El seu repertori comprèn des de l’adaptació dels ballets clàssics: El Llac dels cignes, Giselle, Coppellia, Romeo i Julieta) a la creació de ballets abstractes (Words no longer heard, H pour P – La Campanella, F L O R A, A nima, L U N A, Mozart per Gioco).


  • Jone San Martín

    Coreògrafa i intèrpret

    Jone San Martín es formà a l’estudi de Mentxu Medel a San Sebastià, a l’Institut del Teatre de Barcelona i a l’escola Mudra de Maurice Béjart a Brussel·les. Tot i haver començat la seva trajectòria professional a Espanya —la temporada del 1987-88 ballà amb el Ballet Nacional d’Espanya— la seva carrera professional s’ha desenvolupat principalment a Bèlgica i Alemanya, on ha treballat en nombroses companyies com Archipel Sud, José Besprosvany, la companyia de Jacopo Godani, el Ballet de Charleroi o a l’Ulmer Theater de Phillippe Talard. El 1992 William Forsythe la convidà a unir-se al desaparegut Ballet de Frankfurt i des de llavors la seva carrera com a intèrpret i ballarina solista ha anat molt lligada amb l’obra del coreògraf nord-americà. Des de la creació The Forsythe Company forma part de la companyia.

    La seva inquietud artística l’ha dut a col·laborar sovint en el món de les arts plàstiques, el cinema i el vídeo: invitada a inagurar la exposició de Francis Bacon amb Forsythe al Museu Haus der Kunst de Munic, creant per a la pintora Angelica Gilbert, l’escultor Bruno Fegero, o Tamara Cirz, entre altres. En el camp del cinema i el vídeo ha col·laborat en peces com The mind machine of Dr. Forsythe, Jonemanak o Meat me. El 2006, Jone San Martín, va rebre el Premi Trajectòria Artística que atorga l’Associació de Professionals de la Dansa de Guipúscoa.

Professorat


  • Arantxa Argüelles

    Mestra de ballet 2015
    Arantxa Argüelles va debutar amb tan sols 11 anys a la companyia de la seva ciutat natal, el Ballet Clásico de Zaragoza, i dos anys més tard va entrar com a solista al Ballet Clásico Nacional de España. Al llarg de la seva carrera professional com a ballarina, Argüelles ha estat ballarina principal del Ballet Nacional de España, del Ballet de l’Òpera de Berlín i del Reial Ballet Danès —en aquestes dues companyies sota la direcció de Peter Schauffus—. El 1996 va girar amb el Ballet Stanislavsky de Moscou amb la producció de Le Sylphide, que ella mateixa va revisar, sent la seva última actuació com a ballarina a Madrid. Ha treballat amb grans mestres com Maya Plisetskaya i ballat amb grans ballarins com Julio Bocca, Charles Jude o Laurent Hilaire a gales nacionals i internacionals. El 1997, va ser nomenada Directora Artística del Ballet de Zaragoza, càrrec que va ocupar durant dos anys. A l’actualitat, té el seu propi estudi a Zaragossa, on ensenya ballet clàssic i mètode Pilates i és invitada regularment com a mestra en companyies com el Ballet de La Scala de Milà.

  • Jone San Martín

    Taller de repertori de William Forsythe
    Jone San Martín es formà a l’estudi de Mentxu Medel a San Sebastià, a l’Institut del Teatre de Barcelona i a l’escola Mudra de Maurice Béjart a Brussel·les. Abans d’unirse al Ballet de Frankfurt el 1992, va treballar en companyies com Archipel Sud, José Besprosvany, la companyia de Jacopo Godani, el Ballet de Charleroi o a l’Ulmer Theater de Phillippe Talard. Des de la creació el 2005 de The Forsythe Company forma part de la companyia. La carrera de Jone San Martín com a intèrpret i ballarina solista ha anat molt lligada amb l’obra del coreògraf William Forsythe.

  • Lluís Carmona

    Pianista
    Pianista especialitzat en acompanyament i composició per a dansa. Ha treballat i col·laborat amb companyies com Jeu Ballet du France, Rosas (Bèlgica); la Companyia de Dansa José Limón o Merce Cuningham Studio (NY); i ha acompanyat a mestres i coreògrafs de renom com María de Ávila, Carmen Roche, Víctor Ullate, Carmina Ocaña, Anna Therese de Keersmaker, Susanne Linke, Dominique Mercy, Elizabeth Corbett, Janet Panetta, Guillermina Coll, Marta Munsó entre altres.

Guanyadors

PRIMER PREMI DOTAT AMB 5000 EUROS
PER LA GENERALITAT DE CATALUNYA

Orión Picó

SEGON PREMI DOTAT AMB 2000 EUROS
PER LA DIPUTACIÓ DE TARRAGONA

Almendra Navarro

TERCER PREMI DOTAT AMB 1000 EUROS
PER L’AJUNTAMENT DE REUS

Rocío Molina

BECA DE ESTUDIOS DEL REAL BALLET DANÉS.
Pablo González

PREMI BECA D’ESTUDIS ROYAL ACADEMY OF DANCE (DELEGACIÓ D’ESPANYA)
Mariona Puente

PREMI DEL PÚBLIC DOTAT AMB 600 EUROS.
Orión Picó

Beca curs d’ESTIU ENDANZA Valencia 2015.
Orión Picó

Beca VI Campus Internacional de Dansa de Valencia.
Almendra Navarro

Beca “Corella Dance Academy” a Barcelona.
María Aparicio